Josephine Sjögren, 18, och hennes mamma såg fram emot ugnspannkakor med äppelmos.
Men när de tittade ordentligt på förpackningen från Coop förstod de varför middagen smakat äckligt.
– Jag vill uppmana alla att faktiskt kolla på förpackningen, även på baksidan, säger Josephine.
Josephine Sjögren, 18, skulle på torsdagen äta ugnspannkakor med sin mamma.
Men den goda middagen blev snabbt allt annat än god – efter en miss från Coop.
Josephines mamma hade nämligen, utan att ana något ont, köpt en förpackning med 375 gram äppelmos från Coops egna märke.
– Hon hade sett fram emot att få göra ugnspannkakor och äta en massa äppelmos till. Det är ju väldigt gott, berättar Josephine Sjögren.
Mamma ”öste på med äppelmos”, som Josephine uttrycker det, i hopp om att få äta en efterlängtad måltid.
– Men hon utbrast sedan att det smakade märkligt, lite lattjo liksom. Det smakade och luktade precis som apelsinmarmelad, berättar Josephine.
”Mamma åt inte upp”
Det var inte så konstigt. På baksidan av förpackningen med äppelmos satt det nämligen en annan etikett.
En etikett som visade att Josephines mamma i själva verket köpt 390 gram apelsinmarmelad.
Äppelmos och apelsinmarmelad är ju, som bekant, två olika saker och smaker. Och den ena är nog godare än den andra att ha till ugnspannkakan.
– För min del blev det ju bra ändå. Jag hann inte ta något mos, eller ja, marmelad, innan vi upptäckte missen. Men mamma åt inte upp, berättar Josephine.
”Kolla på hela förpackningen”
Familjen ser inte så allvarligt på det inträffade – utan misstänker något slags fel i tillverkningsprocessen. Vilket fel det är undersöks just nu av Coop.
Josephine skrev nämligen till matvarukedjan på Facebook, mest på skämt, och fick till svar att de ska ta till specialkompetens för att utreda vad som gått fel i detta fall. Josephine uppmanades också att reklamera produkten.
– Jag vill faktiskt uppmana alla att faktiskt kolla ordentligt på hela förpackningen, även på baksidan. Man vet aldrig vad som händer annars, säger Josephine och skrattar.
Källa: http://www.expressen.se/dinapengar/uppmaningen-kolla-noga-pa-etiketterna/