Ingen plopp-lycka

plopp

Till kronprinsessparets bröllop storsatsade Cloetta på en särskild kärleks-Plopp med orden ”kram”, ”puss”, ”kärlek” och ”lycka” tryckta på förpackningarna. Påsen lanserades dock inte förrän till alla hjärtans dag.

– Jag ska gifta mig till hösten och tyckte att det var en rolig sak att ha till bröllopet, säger Carina Jörgensen.

Bara puss och kram

Efter att ha hört om lanseringen gick hon och köpte ett par påsar, men kärlek och lycka fick hon vara utan. Förpackningarna innehöll inte de orden, i påsen fanns bara choklad med orden ”puss” och ”kram”.

Carina Jörgensen surfade runt på nätet och fick kontakt med fler som hade upptäckt choklad- bluffen.

Hon mejlade Cloetta som svarade med tystnad. Irritationen växte och till slut anmälde hon företaget till Konsumentverket. Carina Jörgensen är inte ensam – flera har irriterat sig på den falska marknadsföringen och anmält företaget.

Ville ”spara” orden

– Står det både på hemsidan och på påsen att det ska finnas alla ord så ska det göra det även på choklad- en, säger hon.

Enligt Cloetta ville de ”spara” de andra orden till lite senare.

– Vi tänkte det som en serie och jag tror inte ens man tänkte på att kunderna ville ha alla fyra orden. Jag förstår att konsumenterna är besvikna och självklart är vi jätteledsna. Det är bara att böja huvudet och be om ursäkt, säger informationschef Christina Björck

http://www.aftonbladet.se/incoming/article14505835.ab

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *