Beställde deckare – fick hårdporr

porrdvd

Fredrik Westland, 40, tänkte ge bort en Arne Dahl-deckare i julklapp.

I stället skickade Cdon hårdporrfilmen ”Party Hardcore Vol. 10”.

– Jag och frugan öppnade paketet, sedan fick jag försöka förklara för henne att det inte var vad jag hade beställt, säger Fredrik till Aftonbladet.

Jessica hade beställt en tv-spelskonsol till sin son – i stället fick hon en t-shirt.

När Fredrik Westland från Uddevalla brukar beställa hem paket med prylar han köpt på internet är ofta barnen, 4 och 6 år gamla, snabba att slita upp det.

Tack och lov hade de i juletider tänkt till lite extra.

– Min fru hade förstånd att lägga undan det och barnen hade gått och lagt sig när vi öppnade det, säger Fredrik Westlund.
Hittade hårdporr

Han tror att innehållet hade varit ”svårförklarat” om småttingarna fått ögonen på dvd:n som låg däri.

En beställd dvd med Annika Bengtzon låg mycket riktigt nedpackad, men på platsen där dvd-boxen med Arne Dahl skulle ligga hade fel rulle hamnat. I stället för hårdkokt deckare låg där riktig hårdpornografi i form av ”Party Hardcore Vol. 10”.

– Det var ganska chockerande att se och det känns väldigt förvånande att det kan hända över huvudtaget. Att packa fel kan man ju göra, men det här var inte en bokstav rätt.

När han vände sig till Cdon som beklagade det inträffade, men personen som skulle få Arne Dahl-filmerna i julklapp får ge sig till tåls. Den fanns inte längre i lager.
Robotstyrd

Som kompensation får han nu 100 kronor på nästa köp.

– Det var en jättetrevlig kille jag pratade med, men de har väl sina regler att gå på. Men jag var lite sur och det är ju inga stora pengar det handlar om i kompensation, säger Fredrik Westland.

När Aftonbladet når Cdon beklagar de det inträffade.

– Det är en robot som styr hanteringen, men det kan vara manuellt fel då vi själva lägger in varorna i stora hyllplan som maskinen sedan plockar av, säger Fredrik Bengtsson, kommunikationschef på Cdon.

Vad gäller ersättningen är det något som görs upp individuellt mellan varje kund.

– Vi ska se över våra rutiner och måste skärpa det här. Det ska inte kunna hända och det är bara att beklaga, säger Fredrik Bengtsson.
Fick t-shirt

Jessica i Eskilstuna hade köpt en tv-spelskonsol – ett Wii U – och spelet Zelda Windwaker till sin son i tioårsåldern från Cdon. För att julklappen skulle hinna fram till dopparedan var hon noga med att beställa i tid.

– Det stod att det skulle garantera att den kom fram till julafton, säger hon.

När hon hämtade ut paketet var storleken rätt men Jessica tyckte att det vägde lite väl lite. När hon öppnade det fick hon förklaringen.

– På följesedeln stod varorna vi beställt men i lådan låg det en One direction-kalender och en signerad One direction t-shirt, säger hon.

Och nu kommer hon inte hinna få konsolen till jul – den är slut i lagret.

– Det är ingen katastrof förstås men det är jättetråkigt, min son har hoppats på den här konsolen och nu blir han utan, säger hon.
”Handlar inte om kompensation”

Hon berättar att hennes son som har adhd med inslag autims också har varit med och betalat en del av konsolen med sina födelsedags- och julpengar och att det nu blir tufft att berätta för honom om vad som hänt.

– Jag kommer börja försöka förklara för honom att det kommer ordna sig men att det tar tid under lördagen.

Hon har inte fått någon förklaring från Cdon på hur fel varor kunde leveras men en blivit erbjuden en kompensation på 300 kronor.

– För mig handlar det inte om pengarna, jag beställde i god tid för att det skulle komma fram till jul och nu har Cdon inte hållit vad de lovat sin kund, säger hon.

– Och allt jag får är standarsvar om att de beklagar att det blivit fel.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18060594.ab

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *